Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) la Medina


Mesajul pe care Mekka și Taif l-au respins a ajuns în schimb în inimile celor din Yathrib (Medina), o mică oază situată la 400 de km nord de Mekka, astăzi cunoscută sub numele de Madinatun Nabi - "Orașul Profetului" sau Madinah Munawwara - "Orașul luminos". Acest oraș a fost ales să fie centrul de unde lumina divină urma să se răspândească în întreaga lume, în viitor. Într-un timp scurt,

Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și-a pierdut soția, iubita sa tovarășă de viață - Khadija; apoi a decedat Abu Talib, unchiul care i-a fost tutore și care l-a protejat de crunții lui dușmani din Mekka, iar apoi a trăit cea mai umilitoare zi din viața lui la Taif. După aceste evenimente triste, când Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) era cuprins de o adâncă tristețe, Allah i-a oferit un dar menit să-i mai aline durerea din suflet. L-a luat într-o călătorie spirituală și i-a arătat nevăzutul și le-a deschis inimile celor din Medina care au devenit receptivi la mesajul său.

După întoarcerea lui Muhammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) din Taif și din călătoria lui nocturnă, în timpul următorului pelerinaj, șase bărbați din Medina au îmbrățișat Islamul. Ei au transmis mesajul islamic mai multor oameni, atât cât a fost posibil, și, în timpul următorului pelerinaj, în anul 621, au venit împreună cu 12 persoane. Ei au depus jurământ în fața Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) că nu-I vor asocia nimic lui Allah, nu vor fura, nu vor comite adulter, nu-și vor ucide copiii, nu vor calomnia și i se vor supune lui în ceea ce este corect. Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: "Dacă respectați acest jurământ, atunci Paradisul este al vostru." De data aceasta, Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) l-a trimis pe Musaab ibn Umayr cu ei pentru a-i învăța Coranul și Islamul și pentru a răspândi religia islamică.

De-a lungul unui an, din ce în ce mai mulți oameni âˆ"™șefi de trib, bărbați și femei din Medina âˆ"™ au devenit musulmani. În timpul următorului pelerinaj, ei s-au hotărât să trimită o delegație la Profet (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) pentru a semna un pact cu el și să-i invite, pe el și pe ceilalți musulmani din Mekka, la Medina care devenise precum un sanctuar și un centru al răspândirii mesajului divin âˆ"™Islamul.

Au venit 73 de bărbați și două femei care s-au întâlnit cu Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) la Aqaba. S-au angajat să-l apere pe Profet (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) la fel ca pe femeile și pe copiii lor, să lupte împotriva tuturor oamenilor, de orice rasă, chiar dacă nobilii lor ar fi uciși și și-ar pierde toate bunurile. Când au întrebat ce vor primi, dacă își vor respecta angajamentul, Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a răspuns: "Paradisul." Începutul a fost făcut și astfel au fost puse bazele societății, statului și civilizației islamice. Drumul era acum deschis pentru adepții persecutați și torturați ai Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) care puteau să se retragă în viitoarea Casă a Islamului âˆ"™ Medina. El i-a sfătuit să emigreze și, treptat, majoritatea a plecat spre Medina.

Dușmanii lor din Mekka nu puteau suporta să-i vadă pe musulmani trăind în pace. Ei știau cât de puternic e mesajul Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), erau conștienți că musulmanii nu mai erau dominați de vechile obiceiuri arabe, legăturile de rudenie și nici de cei cu care ar trebui să lupte pentru protejarea credinței lor. Cei din Mekka au simțit că prezența musulmanilor în Medina reprezenta un pericol pentru caravanele comerciale din nord. Ei au considerat că pot fi opriți doar dacă îl ucid pe Profet (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!). Au pus la cale o conspirație: un tânăr puternic și cu o poziție socială bună urma să fie numit de către fiecare clan, toți urmând să-l atace și să-l omoare pe Profet (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) într-o dimineață, când el va ieși din casă, pentru ca sângele lui să fie pe mâinile tuturor celor aparținând diferitor clanuri.

Astfel, clanul Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) ar fi trebuit să accepte banii mânjiți cu sânge în locul răzbunării. Informat despre complot de către îngerul Gibril și instruit să plece din Mekka la Medina, Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) s-a dus acasă la Abu Bakr pentru a finaliza pregătirile de călătorie. Abu Bakr a fost extrem de încântat de onoarea și binecuvântarea de a fi ales ca însoțitor al Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) în această călătorie binecuvântată, sfântă, foarte importantă și istorică. El i-a oferit Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) cămila sa, dar acesta a insistat să i-o plătească. În noaptea decisivă, la lăsarea întunericului, tinerii aleși de către liderii quraișiți pentru a-l omorî pe Profet (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) au înconjurat casa acestuia. Ei au decis să-l atace când va ieși din casă pentru rugăciunea de seară.

Între timp, Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) i-a dat lui Ali banii pe care-i avea cu el de la mekkani. Ali s-a oferit să doarmă în patul Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), iar trimisul lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) s-a strecurat afară din propria casă și, aruncând puțin praf în direcția dușmanilor săi, a trecut pe lângă ei, deși aceștia aveau ochii ațintiți asupra casei sale. S-a întâlnit cu Abu Bakr acasă la el și au mers amândoi la o peșteră din apropierea muntelui Thur.

Când cei din tribul Quraiș și-au dat seama că Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) le-a scăpat, au fost furioși. L-au căutat peste tot, au oferit o recompensă de 100 de cămile celui care-l va aduce pe Profet (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) mort sau viu. Suraqa, un șef de trib, l-a zărit pe trimisul lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și l-a urmărit, sperând să câștige recompensa.

Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), vânat de dușmanii lui necruțători și în așteptarea unui viitor nesigur la Medina, i-a spus lui Suraqa: "Va veni în curând o zi când brățara de aur a lui Kisra (Chosroe) va fi la mâna lui Suraqa." Astfel, Suraqa s-a retras și Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a înaintat spre Medina.

Aceasta a fost hegira, emigrarea: o distanță mică între două orașe, un salt mare în istorie, un salt grandios în formarea națiunii islamice. De aceea musulmanii încep numărătoarea anilor de la acest eveniment și de la nașterea Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) sau a primei revelații din Hira. Primul loc vizitat de Profet (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) în Medina a fost Quba, situată la 10 km în afara Medinei. El a construit acolo prima moschee. Tot acolo și-a ținut primul discurs public: "Salutați-i pe ceilalți spunând «As salam alaikum» / «Pacea asupra voastră», dați de mâncare celor nevoiași, rugați-vă în timp ce oamenii dorm și veți intra în Paradis!".

Trei zile mai târziu, Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a intrat în Medina. Bărbați, femei, copii, întreaga comunitate a ieșit pe străzi și el a fost întâmpinat triumfător. A fost cea mai frumoasă zi; copiii au cântat atunci:

"Veniți! Este Profetul! Veniți! Este Profetul!"

Primul lucru pe care l-a făcut Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) după ce a sosit la Medina a fost să-i înfrățească pe localnici cu emigranții. Această înfrățire rămâne și astăzi o particularitate a musulmanilor. Un emigrant s-a înfrățit cu un ajutor. Ajutoarele s-au oferit să împartă cu emigranții tot ce aveau, în mod egal.

Așa că musulmanii au format o comunitate bazată pe credințăși fraternitate, punând astfel temelia statului islamic. S-a ridicat prima construcție. Aceasta a fost moscheea âˆ"™ masjid, o construcție destinată adorării lui Allah / Dumnezeu cel Unic, numită Masjid an-Nabawi - "Moscheea Profetului". Din momentul acela, moscheea a rămas marca vieții comunitare și sociale a musulmanilor, spațiu adecvat integrării dimensiunilor spirituale și politice ale Islamului, o sursă de identificare, un martor al existenței Islamului. În același timp, s-au luat măsuri și au fost construite instituțiile necesare integrării întregii vieți sociale conform centrării vieții musulmanului pe adorarea Unicului Dumnezeu. În acest scop au fost fixate cele cinci rugăciuni zilnice, postul din luna Ramadan și zakat âˆ"™ dania rituală obligatorie. Atât timp cât nu a existat o altă recomandare divină, musulmanii au urmat practicile respectate de evrei și creștini. Astfel, ei obișnuiau să se roage în direcția Ierusalimului, dar, curând, această direcție a fost schimbatăprin poruncă divină și musulmanii s-au rugat spre Mekka.

Acest eveniment istoric a marcat formarea noii comunități islamice care a înlocuit comunitățile creștine și iudaice, a respectat vechiul mesaj al lui Avraam (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și s-a reîntors la cea mai veche Casă a lui Allah, reconstruită de patriarhul Profeților, Avraam (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!).


fragment din cartea "CINE ESTE MUHAMMED?(Pacea și binecuvântarea lui Allah                                                              fie asupra sa!)", autorKhurram Murad

-

Comentarii aferente acestui articol



Adauga un comentariu

(Your email address will not be published.)