Fata este prima implicată în căsătoria ei și de aceea tatălui său sau tutorelui său nu le este permis să ignore sau să nesocotească părerea ei, căci Profetul - binecuvântarea și pacea asupra lui! - a zis: "Femeia care a avut soț[1] este mai îndreptățită [să hotărască] în privința ei decât tutorele ei, iar fecioarei i se cere părerea în privința ei, iar încuviințarea ei este tăcerea".[2]
0 fată a venit la Profet - Allah să-l binecuvânteze și să-l miluiască! - și i-a spus că tatăl său a măritat-o cu verișorul ei pe care ea nu-l place câtuși de puțin. Profetul - Allah să-l binecuvânteze și să-l miluiască! - i-a spus că această chestiune depinde doar de ea. Atunci ea i-a răspuns: "Eu am acceptat ceea ce a făcut tata, dar am vrut ca femeile să știe că părinții nu au nici un drept întru aceasta".[3]
Tatălui nu-i este îngăduit să amâne căsătoria fiicei sale, dacă îi cere mâna un bărbat potrivit, cu credință și cu calități alese. Profetul - Allah să-l binecuvânteze și să-l miluiască! - a zis: "Trei sunt cele care nu se amână: Rugăciunea, dacă i-a venit timpul, conducerea la groapă, dacă i-a sosit vremea, și văduva dacă și-a găsit un [bărbat] potrivit."[4] Şi tot el a zis: "Dacă vine cineva de a cărui credință și de ale cărui însușiri alese sunteți mulțumiți, dați-i lui fata de soție, căci dacă nu o faceți, va fi ispită pe pământ și mare stricăciune!".
Articole asemanatoare
Mita pentru indepartarea nedreptatii
Darurile facute oficialilor
Mita este interzisa (haram)