1. Islamul este un sistem atotcuprinzător care implică toate sferele vieții. Reprezintă o țară, o patrie sau un guvern și o națiune. Reprezintă un tip de conducere și putere sau îndurare și dreptate. Reprezintă o cultură și o lege sau cunoaștere și jurisprudență. Reprezintă resurse și avere sau câștig șiprosperitate. Este jihad și chemare sau o armată și o cauză. În final, Islamu lreprezintă credința adevărată și adorarea corectă.
혧í™"혥혳í™"혧í™"¦ í™" 호혧í™"¦ 혴혧í™"¦í™" í™Å 혪í™" 혧í™Ë†í™" í™"¦í˜¸í˜§í™"¡í˜± 혧í™"í˜í™Å 혧혩 혬í™"¦í™Å 혹혧 í™í™"¡í™Ë† 혯í™Ë†í™"혩 í™Ë†í™Ë†í˜·í™" 혣í™Ë† í˜í™Æ’í™Ë†í™"¦í˜© í™Ë†í˜£í™"¦í˜© í˜Å’ í™Ë†í™"¡í™Ë†í˜®í™"í™"š í™Ë†í™"ší™Ë†í˜© 혣í™Ë† 혱í˜í™"¦í˜© í™Ë†í˜¹í˜¯í˜§í™"혩 í˜Å’ í™Ë†í™"¡í™Ë† 혫í™"ší˜§í™í˜© í™Ë†í™"ší˜§í™" í™Ë†í™" 혣í™Ë† 혹í™"í™"¦ í™Ë†í™"ší˜¶í˜§í˜¡ í˜Å’ í™Ë†í™"¡í™Ë† í™"¦í˜§í˜¯í˜© 혣í™Ë† í™Æ’혳혨 í™Ë†í˜ºí™" í™"°í˜Å’ í™Ë†í™"¡í™Ë† 혬í™"¡í˜§í˜¯ í™Ë†í˜¯í˜¹í™Ë†í˜© 혣í™Ë† 혬í™Å 혴 í™Ë†í™í™Æ’혱혩 í˜Å’ í™Æ’í™"¦í˜§ í™"¡í™Ë† 혹í™"ší™Å 혯혩 혵혧혯í™"ší˜© í™Ë†í˜¹í˜¨í˜§í˜¯í˜© 혵í˜í™Å í˜í˜© 혳í™Ë†í˜§í˜¡ 혨혳í™Ë†í˜§í˜¡
.
2. Coranul cel glorios și tradiția pură (sunnah) a Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) constituie puncte de referință pentru fiecare musulman în procesul de cunoaștere a regulilor islamice. Coranul poate fi înțeles prin aplicarea regulilor limbii arabe fără constrângeri sau controverse, iar sunnah poate fi cunoscută apelând la relatatorii de încredere ai spuselor Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) - ai hadisurilor.
í‚· í™Ë†í˜§í™"í™"ší˜±í˜¢í™" 혧í™"í™Æ’혱í™Å í™"¦ í™Ë†í˜§í™"혳í™" 혩 혧í™"í™"¦í˜·í™"¡í˜±í˜© í™"¦í˜±í˜¬í˜¹ í™Æ’í™" í™"¦í˜³í™"í™"¦ í™í™Å í˜ªí˜¹í˜±í™ í˜£í˜í™Æ’혧í™"¦ 혧í™"혥혳í™"혧í™"¦ í˜Å’ í™Ë†í™Å í™í™"¡í™"¦í˜§í™"í™"ší˜±í˜¢í™" 혷혨í™"ší˜§ í™"í™"ší™Ë†í˜§í˜¹í˜¯ 혧í™"í™"혺혩 혧í™"혹혱혨í™Å 혩 í™"¦í™" 혺í™Å 혱 혪í™Æ’í™"í™ í™Ë†í™"혧 í˜ªí˜¹í˜³í™ í˜Å’ í™Ë†í™Å 혱혬혹 í™í™Å í™í™"¡í™"¦ 혧í™"혳í™" 혩혧í™"í™"¦í˜·í™"¡í˜±í˜© 혥í™"í™"° 혱혬혧í™" 혧í™"í˜í˜¯í™Å 혫 혧í™"혫í™"ší˜§í˜ª .
3. Credința adevărată, adorarea adecvată și jihad-ul pe calea lui Allah răspândesc lumină și căldură. Allah le trimite în inima celui pe care El îl alege dintre slujitorii Săi. Deși pot fi binecuvântate, viziunile, noțiunile,inspirațiile și visele nu reprezintă referințe autentice pentru legea islamicăși de aceea nu trebuie luate în considerare, cu excepția cazului în care nuintră în contradicție cu sursele și principiile deja stabilite, autentice aleIslamului.
í™Ë†í™"í™"혥í™Å í™"¦í˜§í™" 혧í™"혵혧혯í™"š í™Ë†í˜§í™"혹혨혧혯혩 혧í™"혵í˜í™Å í˜í˜© í™Ë†í˜§í™"í™"¦í˜¬í˜§í™"¡í˜¯í˜© í™" í™Ë†í˜± í™Ë†í˜í™"혧í™Ë†í˜© í™Å í™"ší˜°í™í™"¡í™"¦í˜§ 혧í™"í™"í™"¡ í™í™Å í™"ší™"혨 í™"¦í™" í™Å 혴혧혡 í™"¦í™" 혹혨혧혯í™"¡ í˜Å’ í™Ë†í™"í™Æ’í™" 혧í™"혥í™"í™"¡í˜§í™"¦ í™Ë†í˜§í™"혮í™Ë†í˜§í˜·í˜± í™Ë†í˜§í™"í™Æ’í˜´í™ í™Ë†í˜§í™"혱혤í™"° í™"í™Å 혳혪 í™"¦í™" 혣혯í™"혩 혧í™"혣í˜í™Æ’혧í™"¦í˜§í™"혴혱혹í™Å 혩 í˜Å’ í™Ë†í™"혧 혪혹혪혨혱 혥í™"혧 혨혴혱혷 혹혯í™"¦ 혧혵혷혯혧í™"¦í™"¡í˜§ 혨혣í˜í™Æ’혧í™"¦ 혧í™"혯í™Å í™" í™Ë†í™" 혵í™Ë†í˜µí™"¡
4. Talismanele, incantațiile, plasarea scoicilor în jurul gâtului, ghicitulprin trasarea de linii pe nisip sau prin astrologie, farmecele, a pretinde căte afli în posesia cunoașterii Nevăzutului și toate practicile similare suntaspecte malefice ce trebuie să fie combătute, cu excepția a ceea ce estemenționat în Coran sau transmis prin relatările autentice ale Profetului (Paceași binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!).
í™Ë†í˜§í™"혪í™"¦í˜§í˜¦í™"¦ í™Ë†í˜§í™"혱í™"ší™Å í™Ë†í˜§í™"í™Ë†í˜¯í˜¹ í™Ë†í˜§í™"혱í™"¦í™" í™Ë†í˜§í™"í™"¦í˜¹í˜±í™í˜© í™Ë†í˜§í™"í™Æ’í™"¡í˜§í™" 혩 í™Ë†í˜§í˜¯í˜¹í˜§í˜¡ í™"¦í˜¹í˜±í™í˜© 혧í™"혺í™Å 혨 í˜Å’ í™Ë†í™Æ’í™" í™"¦í˜§ í™Æ’혧í™" í™"¦í™" í™"¡í˜°í˜§ 혧í™"혨혧혨 í™"¦í™" í™Æ’혱 혪혬혨 í™"¦í˜í˜§í˜±í˜¨í˜ªí™"¡ 혥í™"혧 í™"¦í˜§ í™Æ’혧í™" 혢í™Å 혩 í™"¦í™" í™"ší˜±í˜¢í™" 혣í™Ë† 혱í™"ší™Å 혩 í™"¦í˜£í˜«í™Ë†í˜±í˜©
5. Opinia unui imam este acceptabilă în chestiuni care sunt în mod indiscutabilbenefice publicului, dacă opinia sa nu intră în conflict cu orice principiuislamic deja stabilit. Ea poate varia în funcție de circumstanțe, obiceiuri șicutume. Fundamentul adorării este pur devoțional, fără a se întreba "de ce".Totuși, în alte domenii, poți continua investigarea prin "de ce"-urile șidescrierile chestiunii respective.
í™Ë†í˜±í˜£í™Å 혧í™"혥í™"¦í˜§í™"¦ í™Ë†í™" 혧혦혨í™"¡ í™í™Å í™"¦í˜§ í™"혧 í™" 혵 í™í™Å í™"¡ í˜Å’ í™Ë†í™í™Å í™"¦í˜§ í™Å í˜í˜ªí™"¦í™" í™Ë†í˜¬í™Ë†í™"¡í˜§ 혹혯혩 í™Ë†í™í™Å 혧í™"í™"¦í˜µí˜§í™"í˜ í˜§í™"í™"¦í˜±í˜³í™"혩í™"¦í˜¹í™"¦í™Ë†í™" 혨í™"¡ í™"¦í˜§ í™"í™"¦ í™Å 혵혷혯í™"¦ 혨í™"ší˜§í˜¹í˜¯í˜© 혴혱혹í™Å 혩 í˜Å’ í™Ë†í™"ší˜¯ í™Å 혪혺í™Å 혱 혨í˜í˜³í˜¨ 혧í™"호혱í™Ë†í™ í™Ë†í˜§í™"í˜¹í˜±í™ í™Ë†í˜§í™"혹혧혯혧혪 í˜Å’ í™Ë†í˜§í™"혣혵í™" í™í™Å 혧í™"혹혨혧혯혧혪 혧í™"혪혹혨혯 혯í™Ë†í™" 혧í™"혧í™"혪í™í˜§í˜ª 혥í™"í™"° 혧í™"í™"¦í˜¹í˜§í™" í™Å í˜Å’ í™Ë†í™í™Å 혧í™"혹혧혯í™Å 혧혪 혧í™"혧í™"혪í™í˜§í˜ª 혥í™"í™"°í˜§í™"혣혳혱혧혱 í™Ë† 혧í™"í˜í™Æ’í™"¦ í™Ë† 혧í™"í™"¦í™"ší˜§í˜µí˜¯
6. Opinia oricărei persoane, cu excepția celei a credinciosului nostru Profet(Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), poate fi supusăschimbărilor și modificărilor. Acceptăm toate opiniile și verdictele ce ne-auparvenit de la pioșii predecesori atât timp cât sunt în concordanță cu Coranulși sunnah. În caz contrar, Cartea lui Allah și practica Trimisului Său auprioritate. Totuși nu le disprețuim și nu le atacăm pe acele persoane care auavut opinii diferite, dat fiind că nu le cunoaștem intențiile și nicicircumstanțele ce le-au condiționat verdictul.
í™Ë†í™Æ’í™" 혣í˜í˜¯ í™Å 혤혮혰 í™"¦í™" í™Æ’í™"혧í™"¦í™"¡ í™Ë†í™Å 혪혱í™Æ’ 혥í™"혧 혧í™"í™"¦í˜¹í˜µí™Ë†í™"¦ 혵í™"í™"° 혧í™"í™"í™"¡ 혹í™"í™Å í™"¡ í™Ë†í˜³í™"í™"¦ í˜Å’ í™Ë†í™Æ’í™" í™"¦í˜§ 혬혧혡 혹í™" 혧í™"혳í™"í™ í˜±í˜¶í™Ë†í˜§í™" 혧í™"í™"í™"¡ 혹í™"í™Å í™"¡í™"¦ í™"¦í™Ë†í˜§í™í™"ší˜§ í™"í™"í™Æ’혪혧혨 í™Ë†í˜§í™"혳í™" 혩 í™"ší˜¨í™"í™" 혧í™"¡ í˜Å’ í™Ë† 혥í™"혧 í™í™Æ’혪혧혨 혧í™"í™"í™"¡ í™Ë†í˜³í™" 혩혱혳í™Ë†í™"í™"¡ 혣í™Ë†í™"í™"° 혨혧í™"혥혪혨혧혹 í˜Å’ í™Ë†í™"í™Æ’í™" 혧 í™"혧 í™" 혹혱혶 í™"í™"혣혴혮혧혵 í™â‚¬ í™í™Å í™"¦í˜§ 혧혮혪í™"í™ í™í™Å í™"¡ í™â‚¬ 혨혷혹í™" 혣í™Ë† 혪혬혱í™Å í˜ í˜Å’í™Ë†í™" í™Æ’í™"í™"¡í™"¦ 혥í™"í™"° í™" í™Å 혧혪í™"¡í™"¦ í™Ë†í™"ší˜¯ 혣í™í˜¶í™Ë†í˜§ 혥í™"í™"° í™"¦í˜§ í™"ší˜¯í™"¦í™Ë†í˜§
7. Orice musulman care nu a atins nivelul la care este capabil să înțeleagădiferitele ramuri ale jurisprudenței islamice poate să îl urmeze pe unul dintrecei patru imami redutabili ai acestei religii. Procedând astfel, el ar trebuisă facă tot posibilul să cunoască dovezile ce îi sunt prezentate, rămânând înacelași timp deschis în fața opiniilor (susținute de dovezi) aparținândoamenilor demni de încredere. Astfel va avea acces la o cunoaștere suficientăpentru a fi în stare să găsească soluții islamice la problemele contemporaneale societății. Acei musulmani care nu sunt în stare să procedeze în acest modsunt sfătuiți să se străduiască să atingă un astfel de nivel de înțelegere.
í‚· í™Ë†í™"í™Æ’í™" í™"¦í˜³í™"í™"¦ í™"í™"¦ í™Å 혨í™"혺 혯혱혬혩 혧í™"í™" 호혱 í™í™Å 혣혯í™"혩 혧í™"혣í˜í™Æ’혧í™"¦ 혧í™"í™í˜±í˜¹í™Å 혩 혣í™" í™Å 혪혨혹 혥í™"¦í˜§í™"¦í˜§ í™"¦í™" 혣혦í™"¦í˜©í˜§í™"혯í™Å í™" í˜Å’ í™Ë†í™Å í˜í˜³í™" 혨í™"¡ í™"¦í˜¹ í™"¡í˜°í˜§ 혧í™"혥혪혨혧혹 혣í™" í™Å 혬혪í™"¡í˜¯ í™"¦í˜§ 혧혳혪혷혧혹 í™í™Å í˜ªí˜¹í˜±í™ í˜£í˜¯í™"혪í™"¡ í˜Å’ í™Ë†í˜§í™" í™Å 혪í™"ší˜¨í™" í™Æ’í™"혥혱혴혧혯 í™"¦í˜µí˜í™Ë†í˜¨ 혨혧í™"혯í™"í™Å í™" í™"¦í˜ªí™"° í˜µí˜ í˜¹í™" 혯í™"¡ 혵í™"í˜§í˜ í™"¦í™" 혣혱혴혯í™"¡ í™Ë†í™Æ’í™í˜§í™Å 혪í™"¡ í˜Å’ í™Ë†í˜£í™" í™Å 혳혪í™Æ’í™"¦í™" í™" í™"ší˜µí™"¡ 혧í™"혹í™"í™"¦í™Å 혥í™" í™Æ’혧í™" í™"¦í™" 혣í™"¡í™" 혧í™"혹í™"í™"¦ í˜í˜ªí™"° í™Å 혨í™"혺 혯혱혬혩 혧í™"í™" 호혱
8. Diferențele dintre ramurile jurisprudenței islamice nu trebuie să generezedivizare, ceartă sau ură printre musulmani. Pentru fiecare căutător decunoaștere există o răsplată. Atunci când există neînțelegeri, nu este nicioproblemă dacă se realizează o cercetare științifică obiectivă, într-o atmosferăplină de iubire (de dragul lui Allah) și cooperare, dominată de scopul de adescoperi adevărul. Fanatismul, încăpățânarea și controversele nu-și au loculprintre adevărații musulmani.
í™Ë†í˜§í™"혮í™"í˜§í™ í˜§í™"í™í™"ší™"¡í™Å í™í™Å 혧í™"í™í˜±í™Ë†í˜¹ í™"혧 í™Å í™Æ’í™Ë†í™" 혳혨혨혧 í™"í™"혪í™í˜±í™"š í™í™Å 혧í™"혯í™Å í™" í˜Å’ í™Ë†í™"혧 í™Å 혤혯í™Å 혥í™"í™"° 혮혵í™Ë†í™"¦í˜© í™Ë†í™"혧혨혺혶혧혡 í™Ë†í™"í™Æ’í™" í™"¦í˜¬í˜ªí™"¡í˜¯ 혣혬혱í™"¡ í˜Å’ í™Ë†í™"혧 í™"¦í˜§í™" 혹 í™"¦í™" 혧í™"혪í˜í™"ší™Å í™"š 혧í™"혹í™"í™"¦í™Å 혧í™"í™" 혲í™Å í™"¡ í™í™Å í™"¦í˜³í˜§í˜¦í™" 혧í™"혮í™"í˜§í™ í™í™Å 호í™"혧í™"í˜í˜¨ í™í™Å 혧í™"í™"í™"¡ í™Ë†í˜§í™"혪혹혧í™Ë†í™" 혹í™"í™"° 혧í™"í™Ë†í˜µí™Ë†í™" 혥í™"í™"° 혧í™"í˜í™"ší™Å í™"ší˜© í˜Å’ í™"¦í™" 혺í™Å 혱 혣í™" í™Å 혬혱 혰í™"í™Æ’ 혥í™"í™"° 혧í™"í™"¦í˜±í˜§í˜¡í˜§í™"í™"¦í˜°í™"¦í™Ë†í™"¦ í™Ë†í˜§í™"혪혹혵혨.
9. A pierde timp și efort pentru a investiga chestiuni triviale ce nu vorconduce la acțiune este interzis în Islam. Această categorie include dezbatereaunor aspecte nesemnificative ale verdictelor prin raportare la cazuri ce nu auavut loc niciodată, investigarea semnificației versetelor coranice care se aflădincolo de limitele cunoașterii (versetele muteșabihaat), precum și a facediferențe între companionii (sahaaba) Profetului (Pacea și binecuvântarea luiAllah fie asupra sa!) și a investiga neînțelegerile ce au avut loc între ei.Orice sahabi (Allah să fie mulțumit de ei toți!) deține onoarea și distincțiade a fi fost un companion al Trimisului lui Allah (Pacea și binecuvântarea luiAllah fie asupra sa!) și pentru fiecare există o recompensă conform motivelorsale.
í™Ë†í™Æ’í™" í™"¦í˜³í˜£í™"혩 í™"혧 í™Å í™" 혨í™" í™Å 혹í™"í™Å í™"¡í˜§ 혹í™"¦í™" í™í˜§í™"혮í™Ë†í˜¶ í™í™Å í™"¡í˜§ í™"¦í™" 혧í™"혪í™Æ’í™"í™ í˜§í™"혰í™Å í™" í™"¡í™Å í™" 혧 혹í™" í™"¡ 혴혱혹혧 í˜Å’ í™Ë†í™"¦í™" 혰í™"í™Æ’ í™Æ’혫혱혩 혧í™"혪í™í˜±í™Å 혹혧혪 í™"í™"혣í˜í™Æ’혧í™"¦ 혧í™"혪í™Å í™"í™"¦ 혪í™"ší˜¹ í˜Å’ í™Ë†í˜§í™"혮í™Ë†í˜¶ í™í™Å í™"¦í˜¹í˜§í™" í™Å 혧í™"혢í™Å 혧혪 혧í™"í™"ší˜±í˜¢í™" í™Å 혩혧í™"í™Æ’혱í™Å í™"¦í˜© 혧í™"혪í™Å í™"í™"¦ í™Å 혵í™" 혥í™"í™Å í™"¡í˜§ 혧í™"혹í™"í™"¦ 혨혹혯 í˜Å’ í™Ë†í˜§í™"í™Æ’í™"혧í™"¦ í™í™Å 혧í™"í™"¦í™í˜§í˜¶í™"혩 혨í™Å í™" 혧í™"혣혵í˜í˜§í˜¨ 혱혶í™Ë†í˜§í™" 혧í™"í™"í™"¡ 혹í™"í™Å í™"¡í™"¦ í™Ë†í™"¦í˜§ 혴혬혱 혨í™Å í™" í™"¡í™"¦ í™"¦í™" 혮í™"í˜§í™ í˜Å’ í™Ë†í™"í™Æ’í™" í™"¦í™" í™"¡í™"¦ í™í˜¶í™" 혵í˜í˜¨í˜ªí™"¡ í™Ë†í˜¬í˜²í˜§í˜¡ í™" í™Å 혪í™"¡ í™Ë†í™í™Å 혧í™"혪혣í™Ë†í™"í™"¦í™" 혯í™Ë†í˜í˜© .
10. Recunoașterea credinței în Allah (Slăvit fie El!), credința în UnicitateaSa și slăvirea Sa reprezintă credințele sublime ale Islamului. Noi credem înversetele coranice și tradițiile autentice ale Profetului (Pacea șibinecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) care descriu atributele sacre ale luiAllah și care Îi slăvesc numele. De asemenea, noi credem în versetele coranicealegorice (muteșaabihat), care servesc aceluiași scop, fără a respinge nicioparte din ele și fără a încerca să le interpretăm pe cont propriu. Noi ne ținemdeoparte de neînțelegerile care există printre savanți referitor la acesteversete; este suficient să adoptăm atitudinea Profetului (Pacea șibinecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și a companionilor săi: "Noi credem înCarte; toată Cartea este de la Domnul nostru."
í™Ë†í™"¦í˜¹í˜±í™í˜© 혧í™"í™"í™"¡ 혪혨혧혱í™Æ’ í™Ë†í˜ªí˜¹í˜§í™"í™"° í™Ë†í˜ªí™Ë†í˜í™Å 혯í™"¡ í™Ë†í˜ªí™" 혲í™Å í™"¡í™"¡ 혣혳í™"¦í™"° 혹í™"ší˜§í˜¦í˜¯ 혧í™"혥혳í™"혧í™"¦ í˜Å’ í™Ë†í˜¢í™Å 혧혪 혧í™"혵í™í˜§í˜ªí™Ë†í˜£í˜í˜§í˜¯í™Å 혫í™"¡í˜§ 혧í™"혵í˜í™Å í˜í˜© í™Ë†í™"¦í˜§ í™Å í™"í™Å í™"š 혨혰í™"í™Æ’ í™"¦í™" 혧í™"혪혴혧혨í™"¡ í˜Å’ í™" 혤í™"¦í™" 혨í™"¡í˜§ í™Æ’í™"¦í˜§ 혬혧혡혪 í™"¦í™" 혺í™Å 혱 혪혣í™Ë†í™Å í™" í™Ë†í™"혧혪혹혷í™Å í™" í˜Å’ í™Ë†í™"혧 í™" 혪혹혱혶 í™"í™"¦í˜§ 혬혧혡 í™í™Å í™"¡í˜§ í™"¦í™" 혮í™"í˜§í™ í˜¨í™Å í™" 혧í™"혹í™"í™"¦í˜§í˜¡ í˜Å’ í™Ë†í™Å 혳혹í™" 혧 í™"¦í˜§ í™Ë†í˜³í˜¹ 혱혳í™Ë†í™" 혧í™"í™"í™"¡í˜µí™"í™"° 혧í™"í™"í™"¡ 혹í™"í™Å í™"¡ í™Ë†í˜³í™"í™"¦ í™Ë†í˜£í˜µí˜í˜§í˜¨í™"¡ (í™Ë†í™Å½í˜§í™"혱í™Å½í™"˜í˜§í˜³í™í˜®í™í™Ë†í™" í™Å½ í™í™í™Å 혧í™"í™"™í˜¹í™í™"í™"™í™"¦í™ í™Å í™Å½í™"ší™í™Ë†í™"í™í™Ë†í™" í™Å½ 혢í™"¦í™Å½í™" í™Å½í™"˜í˜§í˜¨í™í™"¡í™ í™Æ’í™í™"í™Å’í™"˜ í™"¦í™í™" í™"™ 혹í™í™" í™"™í˜¯í™ 혱í™Å½í˜¨í™í™"˜í™" í™Å½í˜§) (혢í™" 혹í™"¦í˜±í˜§í™" :7) .
11. Orice inovație introdusă de către oameni în religia lui Allah în bazapoftelor lor și fără un fundament autentic, indiferent dacă este vorba despreadăugarea unor principii islamice sau despre îndepărtarea unora dintre ele,reprezintă o deviere gravă ce trebuie combătută și desființată prin cele maibune metode, atât timp cât aceasta nu conduce la un rău mai mare.
í™Ë†í™Æ’í™" 혨혯혹혩 í™í™Å 혯í™Å í™" 혧í™"í™"í™"¡ í™"혧 혣혵í™" í™"í™"¡í˜§ í™â‚¬ 혧혳혪í˜í˜³í™" í™"¡í˜§ 혧í™"í™" 혧혳 혨혣í™"¡í™Ë†í˜§í˜¦í™"¡í™"¦ 혳í™Ë†í˜§í˜¡ 혨혧í™"혲í™Å 혧혯혩 í™í™Å í™"¡ 혣í™Ë†í˜¨í˜§í™"í™" í™"ší˜µ í™"¦í™" í™"¡ í™â‚¬ 혶í™"혧í™"혩 혪혬혨 í™"¦í˜í˜§í˜±í˜¨í˜ªí™"¡í˜§ í™Ë†í˜§í™"í™"ší˜¶í˜§í˜¡ 혹í™"í™Å í™"¡í˜§ 혨혣í™í˜¶í™" 혧í™"í™Ë†í˜³í˜§í˜¦í™" 혧í™"혪í™Å í™"혧 혪혤혯í™Å 혥í™"í™"° í™"¦í˜§í™"¡í™Ë† 혴혱 í™"¦í™" í™"¡í˜§
.
12. Există diferite opinii referitoare la inovațiile care nu contrazicprincipiile islamice deja stabilite, cum ar fi elogierea imamilor și apersonalităților religioase prin declararea credibilității lor sauconstrângerea oamenilor la acte de adorare ce rămân deschise alegeriiindividuale. Noi adoptăm ceea ce poate fi confirmat prin dovezi valide.
í‚· í™Ë†í˜§í™"혨혯혹혩 혧í™"혥혶혧í™í™Å 혩 í™Ë†í˜§í™"혪í™Å½í™"˜í˜±í™Æ’í™í™Å 혩 í™Ë†í˜§í™"혧í™"혪혲혧í™"¦ í™í™Å 혧í™"혹혨혧혯혧혪 혧í™"í™"¦í˜·í™"í™"ší˜© 혮í™"í˜§í™ í™í™"ší™"¡í™Å í˜Å’ í™"í™Æ’í™"í™í™Å í™"¡ 혱혣í™Å í™"¡ í˜Å’ í™Ë†í™"혧 혨혣혳 혨혪í™"¦í˜í™Å 혵 혧í™"í˜í™"ší™Å í™"ší˜© 혨혧í™"혯í™"í™Å í™" í™Ë†í˜§í™"혨혱í™"¡í˜§í™" .
13. A iubi oamenii evlavioși, a-i respecta și a le onora realizările îl apropiepe om de Allah (Slăvit fie El!). Aceștia (cei care sunt aproape de Allah) aufost menționați de către Allah în versetul coranic: "Cei care au crezut și auavut teamă de Allah." Lor li se cuvine onoarea și prestigiul, în limitelecondițiilor prescrise de legea islamică, dar trebuie să credem cu fermitate căei (Allah să fie mulțumit de ei!) nu au nicio putere asupra propriei soarte și,deci, nu pot fi de folos, nici nu pot vătăma pe nimeni după ce au murit.
í™Ë†í™"¦í˜í˜¨í˜© 혧í™"혵혧í™"í˜í™Å í™" í™Ë† 혧í˜í˜ªí˜±í˜§í™"¦í™"¡í™"¦ í™Ë†í˜§í™"혫í™" 혧혡 혹í™"í™Å í™"¡í™"¦ 혨í™"¦í˜§ í˜¹í˜±í™ í™"¦í™" 혷í™Å 혨 혣혹í™"¦í˜§í™"í™"¡í™"¦ í™"ší˜±í˜¨í˜© 혥í™"í™"° 혧í™"í™"í™"¡í˜ªí˜¨í˜§í˜±í™Æ’ í™Ë†í˜ªí˜¹í˜§í™"í™"° í˜Å’ í™Ë†í˜§í™"혣í™Ë†í™"í™Å 혧혡 í™"¡í™"¦ 혧í™"í™"¦í˜°í™Æ’í™Ë†í˜±í™Ë†í™" 혨í™"ší™Ë†í™"í™"¡ 혪혹혧í™"í™"° (혧í™"í™Å½í™"˜í˜°í™í™Å í™" í™Å½ 혢í™"¦í™Å½í™" í™í™Ë†í˜§ í™Ë†í™Å½í™Æ’í™Å½í˜§í™" í™í™Ë†í˜§í™Å í™Å½í˜ªí™Å½í™"˜í™"ší™í™Ë†í™" í™Å½) í˜Å’ í™Ë†í˜§í™"í™Æ’혱혧í™"¦í˜© 혫혧혨혪혩 혨혴혱혧혦혷í™"¡í˜§ 혧í™"혴혱혹í™Å 혩 í˜Å’ í™"¦í˜¹ 혧혹혪í™"ší˜§í˜¯ 혣í™" í™"¡í™"¦ 혱혶í™Ë†í˜§í™" 혧í™"í™"í™"¡ 혹í™"í™Å í™"¡í™"¦í™"혧 í™Å í™"¦í™"í™Æ’í™Ë†í™" í™"혣í™" í™í˜³í™"¡í™"¦ í™" í™í˜¹í˜§ í™Ë†í™"혧 혶혱혧 í™í™Å í˜í™Å 혧혪í™"¡í™"¦ 혣í™Ë† 혨혹혯 í™"¦í™"¦í˜§í˜ªí™"¡í™"¦ í™í˜¶í™"혧 혹í™" 혣í™" í™Å í™"¡í˜¨í™Ë†í˜§ 혴í™Å 혦혧 í™"¦í™" 혰í™"í™Æ’ í™"혺í™Å 혱í™"¡í™"¦
.
14. A vizita cimitirele și mormintele reprezintă o sunnah autentică dacă vizitaeste realizată în maniera prescrisă de Profet (Pacea și binecuvântarea luiAllah fie asupra sa!). A căuta ajutorul morților, oricine ar fi ei, a-i chema,a le cere să le îndeplinească anumite cerințe, făcând legământ cu ei, jurând penumele lor în loc de numele lui Allah, construind morminte înalte,acoperindu-le cu draperii, luminându-le, sunt inovații malefice ce suntinterzise. Nu trebuie să interpretăm asemenea acțiuni pentru a le scuza.
í™Ë†í˜²í™Å 혧혱혩 혧í™"í™"ší˜¨í™Ë†í˜± 혣í™Å 혧 í™Æ’혧í™" 혪 혳í™" 혩 í™"¦í˜´í˜±í™Ë†í˜¹í˜© 혨혧í™"í™Æ’í™Å í™í™Å 혩 혧í™"í™"¦í˜£í˜«í™Ë†í˜±í˜© í˜Å’ í™Ë†í™"í™Æ’í™" 혧í™"혧혳혪혹혧í™" 혩 혨혧í™"í™"¦í™"ší˜¨í™Ë†í˜±í™Å í™" 혣í™Å 혧 í™Æ’혧í™" í™Ë†í˜§ í™Ë†í™" 혯혧혤í™"¡í™"¦ í™"혰í™"í™Æ’ í™Ë†í˜·í™"혨 í™"ší˜¶í˜§í˜¡ 혧í™"í˜í˜§í˜¬í˜§í˜ª í™"¦í™" í™"¡í™"¦ 혹í™" í™"ší˜±í˜¨ 혣í™Ë† 혨혹혯 í™Ë†í˜§í™"í™" 혰혱 í™"í™"¡í™"¦ í™Ë†í˜ªí˜´í™Å 혯혧í™"í™"ší˜¨í™Ë†í˜± í™Ë†í˜³í˜ªí˜±í™"¡í˜§ í™Ë†í˜£í˜¶í˜§í˜¡í˜ªí™"¡í˜§ í™Ë†í˜§í™"혪í™"¦í˜³í˜ 혨í™"¡í˜§ í™Ë†í˜§í™"í˜í™"í™ í˜¨í˜ºí™Å 혱 혧í™"í™"í™"¡ í™Ë†í™"¦í˜§ í™Å í™"í˜í™"š 혨혰í™"í™Æ’ í™"¦í™" 혧í™"í™"¦í˜¨í˜ªí˜¯í˜¹í˜§í˜ªí™Æ’혨혧혦혱 혪혬혨 í™"¦í˜í˜§í˜±í˜¨í˜ªí™"¡í˜§í˜Å’ í™Ë†í™"혧 í™" 혪혣í™Ë†í™" í™"í™"¡í˜°í™"¡ 혧í™"혣혹í™"¦í˜§í™" 혳혯혧 í™"í™"혰혱í™Å 혹혩 .
15. A te ruga la Allah printr-un intermediar cunoaște o diferență minoră deopinie ce are mai mult de a face cu metoda îndeplinirii rugii decât cu ochestiune de credință ("ËAqideh).
í™Ë†í˜§í™"혯혹혧혡 혥혰혧 í™"ší˜±í™" 혨혧í™"혪í™Ë†í˜³í™" 혥í™"í™"° 혧í™"í™"í™"¡ 혪혹혧í™"í™"° 혨혣í˜í˜¯ í™"¦í™" 혮í™"í™"ší™"¡ 혮í™"í˜§í™ í™í˜±í˜¹í™Å í™í™Å í™Æ’í™Å í™í™Å 혩 혧í™"혯혹혧혡í™Ë†í™"í™Å 혳 í™"¦í™" í™"¦í˜³í˜§í˜¦í™" 혧í™"혹í™"ší™Å 혯혩
.
16. Faptul că practicile greșite sunt răspândite printre oameni nu schimbăverdictul ce le-a fost desemnat în șeri'ah. Noi trebuie să definim înțelesulintenționat. De asemenea, trebuie să fim vigilenți în ceea ce priveștecuvintele înșelătoare referitoare la chestiuni lumești și religioase. Merită săluăm în considerare nu numele, ci realitatea la care fac referire aceste nume.
í™Ë†í˜§í™"í˜¹í˜±í™ í˜§í™"혮혧혷혦 í™"혧 í™Å 혺í™Å 혱 í˜í™"ší˜§í˜¦í™"š 혧í™"혣í™"í™í˜§í˜¸ 혧í™"혴혱혹í™Å 혩 í˜Å’ 혨í™" í™Å 혬혨 혧í™"혪혣í™Æ’혯 í™"¦í™" í˜í˜¯í™Ë†í˜¯ 혧í™"í™"¦í˜¹í˜§í™" í™Å 혧í™"í™"¦í™"ší˜µí™Ë†í˜¯ 혨í™"¡í˜§ í˜Å’ í™Ë†í˜§í™"í™Ë†í™"ší™Ë†í™ 혹í™" 혯í™"¡í˜§ í˜Å’ í™Æ’í™"¦í˜§ í™Å 혬혨 혧í™"혧í˜í˜ªí˜±í˜§í˜² í™"¦í™" 혧í™"혮혯혧혹 혧í™"í™"í™í˜¸í™Å í™í™Å í™Æ’í™" í™" í™Ë†í˜§í˜í™Å 혧í™"혯í™" í™Å 혧 í™Ë†í˜§í™"혯í™Å í™" í˜Å’ í™í˜§í™"혹혨혱혩 혧í™"í™"¦í˜³í™"¦í™Å 혧혪 í™"혧 혨혧í™"혣혳í™"¦í˜§í˜¡
.
17. Credința este fundamentul acțiunii. Intențiile sincere sunt mai importantedecât acțiunile exterioare. Totuși musulmanului i se cere să se perfecționezeîn ambele sensuri: să-și purifice inima și să îndeplinească fapte drepte.
í™Ë†í˜§í™"혹í™"ší™Å 혯혩 혣혳혧혳 혧í™"혹í™"¦í™" í˜Å’ í™Ë†í˜¹í™"¦í™" 혧í™"í™"ší™"혨 혣í™"¡í™"¦ í™"¦í™" 혹í™"¦í™" 혧í™"혬혧혱í˜í˜© í˜Å’ í™Ë†í˜ªí˜í˜µí™Å í™" 혧í™"í™Æ’í™"¦í˜§í™" í™í™Å í™Æ’í™"í™Å í™"¡í™"¦í˜§í™"¦í˜·í™"í™Ë†í˜¨ 혴혱혹혧í™"˜ í™Ë†í˜¥í™" 혧혮혪í™"í™í˜ª í™"¦í˜±í˜ªí˜¨í˜ªí˜§ 혧í™"혷í™"혨
.
18. Islamul eliberează mintea, îndeamnă la contemplarea universului, onoreazăștiința și pe oamenii de știință și acceptă tot ceea ce este bun și beneficomenirii: "Înțelepciunea este proprietatea pierdută a credinciosului. Oriunde ogăsește, el o merită mai mult."
í™Ë†í˜§í™"혥혳í™"혧í™"¦ í™Å í˜í˜±í˜± 혧í™"혹í™"ší™" í˜Å’ í™Ë†í™Å í˜í˜« 혹í™"í™"° 혧í™"í™" 호혱 í™í™Å 혧í™"í™Æ’í™Ë†í™" í˜Å’ í™Ë†í™Å 혱í™í˜¹ í™"ší˜¯í˜± 혧í™"혹í™"í™"¦ í™Ë†í˜§í™"혹í™"í™"¦í˜§í˜¡ í˜Å’í™Ë†í™Å 혱í˜í˜¨ 혨혧í™"혵혧í™"í˜ í™Ë†í˜§í™"í™" 혧í™í˜¹ í™"¦í™" í™Æ’í™" 혴í™Å 혡 í˜Å’ í™Ë†í˜§í™"í˜í™Æ’í™"¦í˜© 혶혧í™"혩 혧í™"í™"¦í˜¤í™"¦í™" 혣í™" í™"° í™Ë†í˜¬í˜¯í™"¡í˜§ í™í™"¡í™Ë† 혣í˜í™"š 혧í™"í™" 혧혳혨í™"¡í˜§ .
19. Principiile islamice pot fi evidente sau incerte, așa cum sunt principiileștiințifice pure. Principiile evidente ale celor două categorii nu vor intraniciodată în conflict, adică este imposibil ca un fapt științific recunoscut săcontrazică un principiu islamic autentic. Totuși aceasta se poate întâmpla dacăunul sau două dintre ele sunt incerte. Dacă unul dintre ele este incert, atunciar trebui reinterpretat astfel încât să fie eliminată contradicția. Dacă ambelesunt incerte, atunci principiul islamic incert va prevala în raport cu celștiințific incert până când ultimul va fi demonstrat.
í‚· í™Ë†í™"ší˜¯ í™Å 혪í™" 혧í™Ë†í™" í™Æ’í™" í™"¦í™" 혧í™"í™" 호혱 혧í™"혴혱혹í™Å í™Ë†í˜§í™"í™" 호혱 혧í™"혹í™"ší™"í™Å í™"¦í˜§ í™"혧 í™Å 혯혮í™" í™í™Å 혯혧혦혱혩 혧í™"혢혮혱 í˜Å’í™Ë†í™"í™Æ’í™" í™"¡í™"¦í˜§ í™"í™" í™Å 혮혪í™"í™í˜§ í™í™Å 혧í™"í™"ší˜·í˜¹í™Å í˜Å’ í™í™"í™" 혪혵혷혯í™"¦ í˜í™"ší™Å í™"ší˜© 혹í™"í™"¦í™Å 혩 혵í˜í™Å í˜í˜© 혨í™"ší˜§í˜¹í˜¯í˜© 혴혱혹í™Å 혩 혫혧혨혪혩 í˜Å’í™Ë†í™Å 혤í™Ë†í™" 혧í™"호í™" í™Å í™"¦í™" í™"¡í™"¦í˜§ í™"í™Å 혪í™í™"š í™"¦í˜¹ 혧í™"í™"ší˜·í˜¹í™Å í˜Å’ í™í˜¥í™" í™Æ’혧í™" 혧 호í™" í™Å í™Å í™" í™í˜§í™"í™" 호혱 혧í™"혴혱혹í™Å 혣í™Ë†í™"í™"° 혨혧í™"혥혪혨혧혹í˜í˜ªí™"° í™Å 혫혨혪 혧í™"혹í™"ší™"í™Å 혣í™Ë† í™Å í™" í™"¡í˜§í˜±
.
20. Niciodată nu cataloga drept necredincios (kafir) vreun musulman care afăcut cele două declarații de credință (șehadetein), care acționează înconsecință și își îndeplinește datoriile islamice obligatorii (fard), cuexcepția cazului în care în mod clar declară necredința, refuză să recunoascăun principiu islamic fundamental, neagă puritatea Coranului sau comite un actclar de necredință.
í™Ë†í™"혧 í™" í™Æ’í™í˜± í™"¦í˜³í™"í™"¦í˜§ 혣í™"ší˜± 혨혧í™"혴í™"¡í˜§í˜¯í˜ªí™Å í™" í™Ë†í˜¹í™"¦í™" 혨í™"¦í™"ší˜ªí˜¶í˜§í™"¡í™"¦í˜§ í™Ë†í˜£í˜¯í™"° 혧í™"í™í˜±í˜§í˜¦í˜¶ í™â‚¬ 혨혱혣í™Å 혣í™Ë† 혨í™"¦í˜¹í˜µí™Å 혩 í™â‚¬í˜¥í™"혧 혥í™" 혣í™"ší˜± 혨í™Æ’í™"í™"¦í˜© 혧í™"í™Æ’í™í˜± í˜Å’ 혣í™Ë† 혣í™" í™Æ’혱 í™"¦í˜¹í™"í™Ë†í™"¦í˜§ í™"¦í™" 혧í™"혯í™Å í™" 혨혧í™"혶혱í™Ë†í˜±í˜© í˜Å’ 혣í™Ë† í™Æ’혰혨 혵혱í™Å í˜ í˜§í™"í™"ší˜±í˜¢í™" í˜Å’ 혣í™Ë† í™í˜³í˜±í™"¡ 혹í™"í™"° í™Ë†í˜¬í™"¡ í™"혧 혪í˜í˜ªí™"¦í™"í™"¡ 혣혳혧í™"í™Å 혨 혧í™"í™"혺혩 혧í™"혹혱혨í™Å 혩 혨í˜í˜§í™" í˜Å’ 혣í™Ë† 혹í™"¦í™" 혹í™"¦í™"혧 í™"혧 í™Å í˜í˜ªí™"¦í™"혪혣í™Ë†í™Å í™"혧 혺í™Å 혱 혧í™"í™Æ’í™í˜±
.
Dacă voi, dragi frați, vă înțelegeți religia conform acestor douăzeci deprincipii, atunci veți fi înțeles semnificația sloganului: "Coranul esteconstituția noastră și Profetul este exemplul nostru!"
"í™Ë† 혥혰혧 혹í™"í™"¦ 혧í™"혣혮 혧í™"í™"¦í˜³í™"í™"¦ 혯í™Å í™" í™"¡ í™í™Å í™"¡í˜°í™"¡ 혧í™"혣혵í™Ë†í™" í˜Å’ í™í™"ší˜¯ í˜¹í˜±í™ í™"¦í˜¹í™" í™"° í™"¡í˜ªí˜§í™í™"¡ 혯혧혦í™"¦í˜§(혧í™"í™"ší˜±í˜¢í™" 혯혳혪í™Ë†í˜±í™" 혧 í™Ë† 혧í™"혱혳í™Ë†í™" í™"ší˜¯í™Ë†í˜ªí™" 혧)" .
Articole asemanatoare
Caracterul musulmanului
Islamul - religia omenirii
Noii musulmani dupa marturisirea credintei (shahada)